Kirjoittaja Aihe: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU  (Luettu 4161 kertaa)

Myyrä

  • Panssarihonorin ylläpitäjä
  • Hallitus
  • Käyttäjä
  • *****
  • Puheenjohtaja, Hallitus
    • Profiili
Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« : 30. Huhtikuuta 2016, 18:57 »
Conflict: Europe Battlefields II 18.6.2016

Peli on Järvenpää airsoft ry:n järjestämä hiukan yli 7 tunnin mittainen yhtenäinen kokonaisuus. Tarinallisesti peli kertoo muutaman kuukauden eteenpäin ensimmäisestä Conflict pelistä.
Tapahtumassa on käytössä pisteytys, jolla seurataan leikkimielisesti osapuolien menestymistä.



Peli pelataan Kotinienemen valtion pelialueella Hämeenlinnassa (Hattula virallisesti).

 

Ilmoittautuminen

Peliin ilmoittautuminen on alkanut.

Peliin ilmoittautuminen tapahtuu Kotiniemen valtion http://kotiniemenvaltio.com/ etusivun alaosassa olevalla lomakkeella.

Maksutiedot lähetetään sähköpostitse ilmoittautuneille.

Viimeinen pelimaksun eräpäivä on 13.6.

 

Turvallisuussuunnitelma/ensiapu/vakuutukset/juomavesi/henkilörekisteriseloste

Peli pelataan Kotiniemen valtion pelialueella. Turvallisuunnitelman on luettavissa KNV:n etusivulla ja pelipaikalla. Ensiavusta huolehtii Kotiniemen valtion organisaatio (tapahtumassa on ensiaputaitoisia henkilöitä ja erikoislääkäri sekä ensiapulaukut). Pelitapahtumalla on vastuuvakuutus. Juomavettä on tarjolla. Henkilörekisteriseloste on tehty.

 

Ajo-ohjeet

Pelipaikan virallinen osoite on Vanha Härkätie 1387, 13500 Hämeenlinna. Pelipaikka tosin sijaitsee naapurikunnan Hattulan alueella.

Ajo-ohjeet löytyvät sivuiltamme kohdasta: Kotiniemen valtio > Sijainti > Ajo-ohjeet.

Pelialueelle laitetaan opastusviitat peliä edeltävänä päivänä.

 

Majoitus/WC

Pelipaikalla on mahdollista majoittua. S2 offarilla on erittäin ”ilmastoitu” vessa, pienemmät tarpeet luonoon.


Eurooppa palaa.
Jo kuukausia jatkunut spontaanisti alkanut sota euroopassa tekee vieläkin tuhojaan. Yhdysvaltain äkillinen hyökkäys on hidastunut huomattavasti euroopan maiden muodostaman Independent Free Europe puolustusarmeijan viimeinkin saatua joukkonsa liikeelle.
Vaikka tarkkaa syytä sodan alkamiselle ei tiedetä, monet lähteet väittävät konflictin alkaneen ns. Bauermannin seoksesta. Seoksen merkitys sodankäynnille sanotaan olevan niin merkittävä, että se olisi jopa ajanut Yhdysvallat sotaan entisten liittolaistensa kanssa.
Muut suurvallat, kuten Kiina ja Venäjä ovat julistautuneet puoluettomiksi konfliktissa, mutta sekä IFE (Independent Free Europe) sekä Yhdysvaltojen pääiskujoukko CJTF (Coalition Joint Task Force) ovat raportoineet havaintoja alueella lentelevistä tiedustelulennokeista sekä oudoista tunnuksettomista joukoista.

CJTF:n sanotaan saaneen Bauermannin seos haltuunsa muutamia kuukausia aiemmin Itävallassa. IFE:n joukot ova kuitenkin onnistuneet katkaisemaan CJTF:n huoltoyhteydet, mistä johtuen seoksen epäillään yhä olevan keski-euroopan alueella.
Viime aikoina lisääntynyt liike Pohjois-Ranskassa on herättäny epäilyksiä seoksen poiskuljettamisen mahdollisuudesta ilmateitse. Aluetta vartioimaan siirretyt, pääasiassa saksalaiset ja iso-britannialaiset joukot ovatkin panostaneet ilmatorjuntaan entistä enemmän. Alueelle on tästä syystä pudonnut useita lennokkeja, joiden kantamia asioita sekä CJTF että IFE metsästävät.

CJTF:n liikehdintä on kiihtynyt lähiaikoina erittäin paljon, mistä johtuneen onnistuneen maihinnousun seurauksena on ryhmittymä saanut perustettua itselleen väliaikaisen tukikohdan. IFA:n tiedustelu epäilee syynä olevan Bauermannin seosta kuljettaneen lennokin tippuminen.
IFE on siirtänyt joukkojaan taisteluasemiin valmiina ajamaan hyökkääjät pois ja turvaamaan alueen ja mahdollisesti löytämään Bauermannin seoksen. CJTF puolestaan keskittää resurssejaan vihollisen tukikohtien valtaamiseen ja samaan aikaan seoksen etsimiseen.
Myös huhuja itse Martin Bauermannin löytymisestä on liikkunut. Tiedemiehen löytyminen voisi muuttaa sodan kulun kokonaan, mutta hänen mystinen katoamisensa sodan alettua ei ole selvinnyt kummankaan osapuolen tiedustelulle...



Aikataulu:

9.00-10.00    Ilmoittautuminen
10.30       Osapuolikohtainen alkubriifi
11.15       Peli alkaa
18.30       Peli päättyy
19.00      Loppubriiffi


Pelimaksu: 10e


Ikäraja: 13


Pelaajaraja: 230
CJTF: 100
IFE: 100
KK: 30


Osapuolet: Yhdysvallat (CJTF) vs. Euroopan yhdistynyt armeija (IFE) vs. Vihreät miehet (KK)


Varusterajat:

Koska peli sijoittuu lähitulevaisuuteen, on tarkoitus käyttää pääasiassa modernia varustetta. Sodan laajuudesta johtuen myös varastosta jaettuja varusteita on käytössä, mistä johtuen vanhempienkin varusteiden käyttö on sallittu. Pyritään kuitenkin pysymään moderneissa ja osapuolelle sopivissa varusteissa.


Coalition Joint Task Force:

   Yhdysvallat:
   Puku: Multicam, woodland, UCP, AOR1, AOR2, Marpat, A-Tacs, Tiger stripe yms. tunnetut, mielellään modernit jenkkikuviot. EI yksiväriset.
   Kantolaite: Vapaavalintainen, mielellään settiin sopiva ja amerikkalainen

   Special forces batallion: Yhdysvaltain erikoisjoukot, joilla myös mahdollisuuksia pelin aikaiseen miehistönkuljetukseen. Enemmän itsenäistä toimintaa kuin muilla.
   Puku: Multicam, A-Tacs, AOR-1 ja AOR-2
   Kantolaite: Vapaavalintainen, mielellään settiin sopiva ja amerikkalainen


Independent Free Europe:

   Pelillisistä selvyyssyistä kaikki euroopan armeijalaiset käyttävät HIHANAUHAA (Punainen, keltainen, sininen yms.)

   Britannialaiset joukot
   Puku: DPM, D-DPM, MTP yms. brittikuviot, yksiväriset vihreät housut
   Kantolaite: Vapaavalintainen, mielellään settiin sopiva ja brittiläinen

   Saksalainen armeijakunta:
   Puku: Flecktarn, Tropentarn, DDR Strichtarn, Dot-44, yksiväriset BW yms. saksalaiset kuviot
   Kantolaite: Vapaavalintainen, settiin sopiva ja mielellään moderni ja saksalainen   

   Sekajoukot:
   Vähistä alueen ranskalaisjoukoista ja muiden euroopan maiden sotilaista koottu monikansallinen armeijakunta
   Puku: Ranskalainen F2, Alpenflage, M62 yms. kaikki muut eurooppalaiset maastokuviot sekä yksiväriset. Myös saksalaisten ja brittien kuviot käyvät, vaikka näitä omistavia kehotetaankin ilmoittautumaan mainituille osapuolille.
   Kantolaite: Vapaavalintainen, mielellään settiin sopiva   

    YKSIVÄRISET PUVUT hyväksytään Euroopalle pitkin hampain, esimerkiksi jos isompi porukka haluaa toimia erikoisjoukkoina. Näilläkin käytössä hihanauha. Ilmoittautuminen tällaisessa tilanteessa mihin tahansa IFEn osastoon, pukujen yksivärisyys mainittava ilmoittautuessa.


Krasni kulak:

   Yleinen venäläinen "Vihreä mies" lookki. Osapuolelle erillinen haku sähköpostin kautta (uspmasa(ät)gmail.com, haussa pitäisi ilmetä mitä päälleen laittaa, kuvat plussaa. Varsinkin valmiita tiimejä hakusessa.). Itsenäistä tiedustelua ja taistelutoimintaa alueella. Lisätietoja ilmoittautuneille.
   Puku: Digiflora, Flora, Sumrak, Jagel, KLMK yms. vastaavat venäläiset puvut
   Kantolaite: Venäläinen tai puvun värinen yksivärinen


Aseet: Pelissä on sallittu kaikki Järvenpää-airsoft RY:n virirajoissa sallitut airsoft-aseet. Osapuolille suositellaan tietysti settiin sopivaa asetta.


Haavoittumis/Lääkintämiessäännöt

Osuma mihin tahansa on haavoittava. Haavoittunut jää maahan makaamaan noin 5 minuutiksi, minkä jälkeen hän eliminoituu ja menee lähimmälle respalle. Haavoittunut ei ammu eikä liiku itsekseen, mutta haavoittunutta saa siirtää eläytymällä. Eläytyminen haavoittumistilanteissa on suotavaa, joskaan ei pakollista. Jo haavoittuneet ja parannetut pelaajat tippuvat osumasta mihin tahansa paitsi kypärään.
Osuma kypärään tainnuttaa. Tainnuttunutta ei voi hoitaa, mutta hän paranee itsekseen 3 minuutin jälkeen ja voi palata peliin normaalisti.
Haavoittuneita voi eliminoida ainoastaan puukottamalla.

Pelissä on käytössä lääkintämiehet, jotka voivat parantaa haavoittuneita pelaajia. Lääkintämiehet on erikseen nimitetty ja heille on annettu lääkintälaukku ja tietty määrä lääkintänauhoja pelinjohdon toimesta. Parantaminen tapahtuu sitomalla lääkintänauha haavoittuneen raajaan. Parannetut palauttavat respatessa lääkintänauhat osoitettuun paikkaan.

Krasni Kulak ei käytä lääkintämiehiä, vaan osapuolen pelaajille jaetaan haavanauhat, joilla haavoittuneen toverin voi paranta.

Yleiset säännöt

Käytössä yleisesti Järvenpää-airsoftin säännöt muutamin poikkeuksin. https://www.jarvenpaa-airsoft.fi/#pelisaannot



Pisteytys

Tapahtumassa on käytössä ensimmäisestä pelistä tuttu pisteytys. Pisteytyksen tarkoitus ei ole tehdä pelistä kilpailuhenkistä, mutta sen avulla voi seurata osapuolen menestystä kokonaisuudessa ja se antaa objektiivien suorittamiselle enemmän arvoa.
Pisteytys lasketaan yksinkertaisesti;

Pisteytys:
Eliminoitunut oman puolen pelaaja    -1
Eliminoitunut oman puolen komentaja   -10
Objektiivin suorittaminen              +20
Kaapattu tukikohdan lippu              +25
Tuhottu vihollisen väliaikainen respa   +10
Vangittu vihollispelaaja                      +5
Vangittu viholliskomentaja              +20
Muut mahdolliset suoritukset      +???

Tippuneet pelaajat käyvät aina tiputtuaan respalla olevalla taululla merkkaamassa tukkimiehen kirjanpidolla yhden merkinnän. Komentajat käyvät piirtämässä pienen ympyrän.
Muut suoritukset pitää ilmoittaa pelinjohdolle suoraan tai mielellään komentoporrasta pitkin radiolla.
Vangeista pisteet saa vain viemällä nämä oman osapuolen päätukikohtaan ja ilmoittamalla sen jälkeen pelinjohdolle.


Vangit

Pelissä on mahdollista ottaa vankeja. Vangiksi ottaminen tapahtuu vangiksijäävän antautumalla tai haavoittuneen vihollispelaajan parantamalla. Vangeilta voidaan poistaa aseista lippaat tai ase voidaan deaktivoida laittamalla pieni pala teippiä piipun ympärille, jolloin asetta ei saada käyttää. Vangit saavat koittaa paeta asesääntöjä mukaillen.
Vangeilta saa kuulustella tietoa, vangin oma asia on kertooko hän totta. Kun vangista on saatu pisteet, hän palaa omalle respapisteelleen ja palaa peliin normaalisti. Vangit merkkaavat respalle tullessaan normaalisti tukkimiehen kirjanpitoon, tippuneen pelaajan tapaan.


Radiot

Pelissä tullaan käyttämään radioita paljon, joten ryhmänjohtajilla ja joukkuuenjohtajilla sekä komentajilla on pakko olla pelissä sellainen.
Muutkin saavat kantaa radioita mukanaan.

Vihollisten radioiden kuunteleminen on kielletty, muutoin kuin pelinjohdon järjestämässä erikoistapauksessa.

Kanavat:
EU 1-3
USA 4-6
Pelinjohto 8
Kanava 7 varakanava

« Viimeksi muokattu: 18. Kesäkuuta 2016, 23:32 kirjoittanut Myyrä »

Myyrä

  • Panssarihonorin ylläpitäjä
  • Hallitus
  • Käyttäjä
  • *****
  • Puheenjohtaja, Hallitus
    • Profiili
Vs: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« Vastaus #1 : 02. Toukokuuta 2016, 22:21 »
Sääntöjä ja pelikutsua päivitetty.

Suosaari

  • Puuhamiehet
  • Käyttäjä
  • ****
  • Hiippari
    • Profiili
Vs: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« Vastaus #2 : 04. Toukokuuta 2016, 20:27 »
Päivitetty, lisätty ilmoittautumisohjeet ja opastus yksivärisiin pukuihin liittyen
(12.5.2016) Päivitetty, lisätty Krasni Kulakin poikkeuksellinen lääkintämiessääntö
« Viimeksi muokattu: 12. Toukokuuta 2016, 14:16 kirjoittanut Suosaari »
-Suosaari

Temppav

  • Vieras
Vs: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« Vastaus #3 : 30. Toukokuuta 2016, 19:25 »
Voiko peliin osallistua yksin vai pitääkö olla oma tiimi?

Suosaari

  • Puuhamiehet
  • Käyttäjä
  • ****
  • Hiippari
    • Profiili
Vs: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« Vastaus #4 : 30. Toukokuuta 2016, 21:42 »
Kyllä, peliin voi osallistua yksinkin, tällöin ryhmääsi tulee aika varmasti muitakin pelaajia, joiden kanssa pelata. Ryhmät ovat pelissä realismia luomassa, jotta toiminta olisi johdonmukaisempaa.
-Suosaari

Suosaari

  • Puuhamiehet
  • Käyttäjä
  • ****
  • Hiippari
    • Profiili
Vs: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« Vastaus #5 : 30. Toukokuuta 2016, 21:46 »
Ja kuten mainitsin peliä mainostaessani, alle 13-vuotiaatkin voivat peliin päästä, tällöin toivomus olisi että "alaikäisillä" pelaajilla olisi vanhempia tovereita joiden kanssa ilmoittautuvat. Ottakaa tällaisessa tilanteessa yhteyttä minuun sähköpostilla alex@suosaari.fi ennen ilmoittautumistanne, niin hoidan asian kuntoon KNVn kanssa.
-Suosaari

Suosaari

  • Puuhamiehet
  • Käyttäjä
  • ****
  • Hiippari
    • Profiili
Vs: Conflict: Europe battlfields II PERUTTU
« Vastaus #6 : 11. Kesäkuuta 2016, 20:56 »
Peli peruttu, syynä aivan liian vähäinen ilmoittauneiden määrä (2+6).
-Suosaari